Door middel van een zakelijke mail kan je als bedrijf een professionele uitstraling overbrengen naar klanten en andere belangrijke contacten. Door te kiezen voor een ‘info@bedrijfsnaam.nl’ mailadres geef je je bedrijf een volwassen en professioneel overkomen. Bovendien wordt het afgeraden om een mailadres van je internetprovider als zakelijke mail te gebruiken. Wanneer je in dat geval overstapt naar een andere provider, ben je genoodzaakt om alle klanten te laten weten dat je een nieuw mailadres hebt.
Het grootste gedeelte van de ondernemers ontvangt dagelijks een heleboel mails. Deze variëren van offertes tot communicatie met klanten. Wanneer hier ook nog een aantal privémails tussen staan, wordt de kans groot dat je enkele belangrijke zakelijke mails over het hoofd ziet of zelfs per ongeluk verwijdert. Door een zakelijke mail aan te maken kan je op een overzichtelijke manier onderscheid maken in privé en zakelijk. Je kunt je mailbox extra overzichtelijk maken door structuur aan te brengen met verschillende mappen.
Wanneer je als bedrijf een zakelijke website hebt, wordt hier door de hostingprovider een aantal zakelijke mailadressen aan gekoppeld. Maar wanneer je (nog) niet over een zakelijke website beschikt, dien je zelf een zakelijke mail aan te maken. Dit kan je doen bij externe hostingbedrijven. Hier registreer je een domein, koop je een mailpakket en huur je een serverruimte voor een vast bedrag per maand. Vervolgens kan je de zakelijke mail op dezelfde manier gebruiken als andere mailprogramma’s die je wellicht gewend bent.
Wanneer je wil voorkomen dat de zakelijke mail ruimte inneemt op de server kan je ervoor kiezen om je mail te koppelen aan een ander e-mailprogramma. Denk hierbij aan Hotmail of Gmail. In de meeste gevallen beschikken mensen al over een privémail waar je eenvoudig je zakelijke mailadres aan kan koppelen. Wanneer je ervoor kiest om je mails aan elkaar te koppelen, is het belangrijk dat je goed oplet dat je met het juiste mailadres je zakelijke mails verstuurt.
Terug naar Zakelijk